Friday, June 12, 2020

Fb post 29 jan 2018

Aku pandang pada kejadian
Berapa melimpah ruahnya
Hidangan di sediakan untuk insan
Dan setiap makhlok yang di jadikan
Tiada yang kau berikan tidak bercukupan
Terlalu lumayan
Allah minta supaya sederhana
Supaya kita sembah pada nya
Berterima kasih dan bersyukur
Berlaku adil dan tidak zalim
Menjaga apa yang di beri dan di jadikan
Aku terasa kita sering tidak bersyukur
Tidak reti bersukur pada Allah
Tidak berterima kasih setelah menerima
Allah maha segala gala
Namun aku dan kalian sering lupa
Pesan Allah maha esa
Aku rasa bila ada kuasa harta dan ilmu
Alam ini dia punya
Kita gila kepada niqmat
Lupa terus siapa kuasa sebenar
Berlagak berego...
Sedangkan semua sementara
Bisa di ambil semula
Aku rasa gerun dan gentar
Belum cukup ilmu dan amal
29/1/18
Alshifaq
Coretan sebelum maghrib.

No comments:

Post a Comment