Wednesday, November 18, 2009

HARAPAN UNTUK BN


Masanya sudah tiba untuk UMNO mengambil peluang secara serius dan bersungguh-sungguh bagi kembalikan keyakinan rakyat terhadap BN. Salah satu perkara yang juga penting adalah setiap parti komponen mestilah dalam keadaan sihat dan sejahtera. Bila mereka bergelumang dengan masalah, UMNO sebagai parti tunggak mesti campur tangan. Kita mesti ingat isu rumah tangga BN adalah juga hal UMNO yang Presidennya sebagai Pengerusi BN. Ini bukan campur tangan dari luar.

Pada hari ini gambar komponen-komponen BN adalah amat menyedihkan dengan pertelingkahan dan perpecahan tidak henti-henti dikhalayak ramai. Parti pembangkang terbukti tidak berupaya memerintah dan berhadapan dengan krisis dalaman yang amat ketara. Mereka banyak masalah sesama sendiri. Justru biarkan mereka dalam keadaan begitu. Disebaliknya inilah masanya untuk menunjukkan imej yang baik, kredibiliti yang cemerlang serta prihatin kepada menumpukan kepentingan rakyat. Inilah masanya untuk menunjukkan kita boleh buat apa kita cakap.

Perhatian kita adalah untuk memenangi pilihanraya ke 13. Susunlah strategi yang terbaik. Pilihlah mereka yang layak dan dihormati serta dikehendaki dan diterima oleh rakyat bagi mewakili BN diperingkat negeri dan negara. Insyaallah hasrat untuk memenangi PRU13 akan tercapai dengan majoriti dua pertiga jika ada komitmen. Kuncinya adalah kesepakatan dan perpaduan dalam parti.

1 comment:

  1. Salam TSri,
    Setuju, tapi UMNO juga perlu kembali merapatkan saf yang telah longgar. Walaupun ada inisiatif dari pucuk pimpinan namun ianya masih dilihat minimal lagi. Pergeseran di peringkat bahagian masih belum dapat diselesaikan. Satu perubahan holistic diperlukan, bukannya retorik. Pemimpin parti dan wakil rakyat adalah dua entiti yang berbeza yang mana perlu difahami. Ini adalah masalah besar dalam kepimpinan UMNO bahagian sekarang ini. Bertanding dalam parti untuk menjadi wakil rakyat atau merapatkan diri dengan pemimpin untuk agenda peribadi. Mereka2 ini lah yang menjadi duri dalam daging. UMNO haruslah mengembleng segala resources dan kudrat yang ada untuk kembali di hormati dan disanjung. Agenda utama UMNO adalah menyatukan saf, kembalikan keyakinan ahli khasnya dan pengundi amnya. Mengambil alih negeri dibawah pembangkang usah dijadikan agenda kerna bila UMNO kuat dan dihormati kawan dan lawan, ianya akan dapat dikembalikan secara naturally. Jiwa dan roh perjuangan almarhum Ayahanda TSri tentunya masih bergelojak dalam diri TSri. Pemimpin sejati tidak akan mudah kecewa dan membiarkan anak bangsa tanah pertiwi tersungkur rebah jika terancam. Malaysia adalah Tanah Melayu, bumi keramat yang dikurniakan oleh Allah s.w.t. InsyaAllah, akan mendapat keredhaanya andai nawaitu kita adalah untuk agama,bangsa dan negara.

    ReplyDelete