Monday, February 29, 2016

FBSHApost@24 Februari 2016: Kebijaksanaan amal dan tindak.

Di fajar yang dingin dan tenang bersyukur ke atas pemberian Allah kepada rakyat dan negara ini. Kedudukan Ekonomi di berikan Fitch A- rating yang agak memberangsang kan...InsyaAllah ia akan terus berjaya. Namun persekitaran politik seolah ada kegawatan. 

Harapnya Malaysia akan dapat dihormati diperingkat rantau dan antarabangsa. Dapat negara rendahkan atau hapuskan kadar pengangguran. Dapat dipastikan kebergantungan kepada pekerja asing di kurangkan. Kedudukan keselamatan dan hubungan kaum dapat dikukuhkan. Persepsi negatif dalam dan luar negara akan bertambah baik. Kos hidup direndahkan dan produktiviti ditingkatkan. Ini semua harapan dan lebih baik diceritakan keadaan sebenar dari buat penafian yang tiada masalah....Negara ini bertuah...sahabat yang menceritakan perkara benar lebih tulin dari mereka yang terus memuji..Bila terlalu gopoh dan bising dengan hingar-bingar ia merugikan. 

Lakukan sesuatu dengan bijaksana....mengikut undang-undang dan peraturan...dari terus berdebat.. Setelah melihat kewajaran...bertindaklah sebaiknya...Rakyat memerhati dan menilai kebijaksanaan amal dan tindak. Kuasa dan kekuatan berada pada mereka yang memerintah.. Segala - galanya tertakluk akhirnya pada qada dan qadar....

FBSHApost@24 Februari 2016

No comments:

Post a Comment